Zeg de rechtvaardige dat het hem goed zal gaan

Soms lijkt alles in ons leven tegen te zitten. Problemen stapelen zich op en zorgen houden ons in bedwang. Gedachten gaan door ons hoofd dat de toekomst ons geen goed zal brengen.
We kunnen voelen hoe de wereld om ons heen veranderd waarin steeds vaker het kwaad als goed wordt gezien en goede als kwaad.
En zo leefden ook de rechtvaardigen, de kinderen van God in de tijd van de profeet Jesaja. Zij leefden in het midden van mensen die net als in Sodom openlijk hun zonde bekend maakten geheel zonder schaamte. Erger nog, zij eisen erkenning van iedereen dat het kwaad welke zij doen, normaal en goed is.
En speciaal voor de rechtvaardigen in die tijd en voor alle rechtvaardige in deze tijd heeft God de Vader een bericht. Een bericht om de angst weg te nemen voor hetgeen dat op je pad zal komen.

Zeg de rechtvaardige dat het hem goed zal gaan” Jes 3:10

Beste lezer bent u rechtvaardig? Zijn deze woorden voor u?
Nee wij van onszelf zijn niet rechtvaardig, wij allen zijn zondaars, wij allen hebben geen heiligheid. Het is niet goed om in onze rechtvaardigheid te vertrouwen. Nee doe dat maar niet.
Het is in Jezus alleen en door Hem dat wij rechtvaardig zijn. Jezus stierf voor onze zonde om ons te schonen, Hij stierf om de zondaar schoon te wassen van alle zijn zonde. En nu zijn allen die in Hem vertrouwen, allen die in Hem geloven compleet schoon en in Hem zijn wij geheel rechtvaardig, perfect, geheel zonder fout.
Vertrouw nu maar niet langer in uw werken om u rechtvaardig te maken voor de troon van God. Maar werp al uw vertrouwen in Jezus in Zijn werk voor u. Hij daar aan het kruis schreeuwde het is volbracht. Al het verlossende werk om u te bevrijden om u schoon te wassen om u te bezitten om u eeuwig leven te geven is volbracht.
Vertrouw in Jezus. Geloof in Hem en zoals de tekst zegt het zal u goed gaan.